02.06.2012

Akce - Za moravským vínem I. aneb Jarda má narozeniny

Jak již bylo avizováno několik týdnů dopředu viz sekce Akce, byl na 2.6. léta páně 2012 naplánovanán takový malý výlet - pro upřesnění - první dvoudenní hromadný výlet na koloběžkách pořádaný v rámci tohoto webu a "společenství":)) Po různých peripetiích a strastech, nás nakonec vyrazilo celkem 10 a z toho jeden z našich spolukoloběžníků, se přihlásil ještě na poslední chvíli, tj. v pátek v 10 ráno - tímto zdravím Pavla:) Sice se někteří přidávali až cestou (Olympie, Blučina), to ale neubralo na jejich odvaze tento výlet absolvovat. Jak jsem již výše uvedl - jelo se převážně na kolobkách, ovšem byli mezi námi tací, co si zatím netroufli ale příslíbili, že do příště se polepší a tak jeli na kolech. Vyrazili jsme chvíli po desáté hodině dopolední, kdy nám počasí přálo a sluníčko docela hřálo na cestu.

Nebudu tu asi moc extra popisovat celý výlet, řeknu je asi pár vět. V sobotu bylo nakonec velmi krásně a nějak nechápu proč zrovná já se musel spálit od sluníčka na rukách...a ostatní nic. To asi byl takový malý bonus k tomu všemu k těm narozkám. Po cestě jsme překonávali zdárně kopečky, překážky a dokonce jsme měli několik malých oprav. No oprav - řekněme to takto...dva upadlé šroubky u nosiče na kole a pak jedna píchlá duše - na těch opravách bylo asi nejzábavnější to, že to potkalo našeho nejvybavenějšího opraváře (i s velkou pumpičkou) Miloše. Je ale pravdou, že samotné opravy zvládnul rychle a na jedničku a taky bylo poznat, že s něčím podobným už přišel do styku a má už i několikaleté zkušenosti;))) Co se týče ještě opravy té duše, tak to samé ho samotného potkalo opět druhý den a v podstatě na skoro stejném místě...to ale trochu předbíhám:) Po příjezdu do cíle, kdy jsme chvilku hledali v hrušovanech dva členy naší výpravy, kteří to vzali zkratkou, jsme se ubytovali a mírně zmoženi, dorazili na večeři a následnou ochutnávku vína. Košt proběhl naprosto výborně a nelze nezmínit ani situaci plátku rajčete na skleničce od vína včetně červeného moku uvnitř...nebudu jmenovat...ale viz foto je to jistě poznat:)) Nakonec jsme tak nějak postupně odpadávali - již nedokážu říci, přesně proč - a šli do hajan. Někteří to bujaré veselí vydrželi až do ranních hodin a usnuli venku pod širákem a v sudu - za což klobouk dolu:)

Ráno pak jsme si dopřáli výbornou snídani, pár skleniček dobrého vínka, probrali jsme se trochu z lenory, poradili se kudy se tedy vydáme na cestu směrem k domovu, a po finálním rozloučení s Michalem, jsme vyrazili na cestu zpět. Tentokrát jsme to vzali trochu kratší cestou - přímo do Drnholce, okolo ramene Dyje do ATC Merkur, pak na Iváň, dále přímo do Vranovic a následně zpět do Židlochovic a Blučiny. Jenom taková malá poznámka, na cestě mezi ATC Merkur a Vranovicemi jsme několikrát trochu zmokli, vzhledem k tomu ale, že jsme byli na zpáteční cestě, tak nám to nijak nevadilo. V Blučině nás opustila naše jedna z cyklistek - Eva a loučení bylo téměř srdceryvné:)). Následná cesta byla pak už mírně upravena a zkrácena - jeli jsme místo plánované cesty přes Rajhrad stejnou cestou co v sobotu - tj. Opatovice, Rajhradice, Rebešovice, Olympie a ... cíl:) Než jsme se rozloučili, dali jsme si ještě na cyklostezce mezi Olympií a Tescem (myslím zastávka U trabanta či jak se to tam jmenuje), pár limonád a palačinek na posilněnou. Po následném rozloučení s Milošem a Danou, kteří pospíchali na vlak - přeci jenom už bylo cca 5 hod odpoledne, jsme vyrazili na poslední kus naší cesty - posledních pár km na cyklostezce směrem do cíle. Na místě sobotního srazu jsme se tedy rozloučili a vydali se všichni ke svým domovům....

Tímto všem zůčastněným - Jarda (kolobka - narozeninový chlap), Zuzka (cyklistka), Eva (cyklistka), Pavlína (kolobka), Zdenál (kolo - nejstarší ale nejvýkonější člen výpravy), Miloš (kolobka - opravář), Dana (kolobka), Bolek (nejmenší kolobka), Jirka (kolobka - sud) a Pavlík (kolobka - průvodce) - děkuji za účast, za to že jsem je všechny mohl poznat, za to že dokázali absolvovat takovou cestu a za to, že drželi partu a byla se všemi zábava, tak jak má být na takových akcích. A přeji všem aby i nadále si dokázali užívat krásného života a zase někdy společně na další akci vyrazili.

Zbytek informací je v podstatě vidět na samotných fotkách a doufám, že se budou líbit nejen zůčastněným, ale i ostatním, kteří chtěli, ale nedorazili nebo těm, kteří přemýšleli jestli mají jet a nesebrali dost odvahy a nebo prostě těm, kteří se tím nechají motivovat a pojednou s námi na nějakou tu další akcičku.

Sobotní cesta: stav tachometru - celkem 84,21 km, čas jízdy cca 5:09:46 a průměrná rychlost 16,5 km/hod.
Nedělní cesta: stav tachometru - celkem 71,37 km, čas jízdy cca 4:03:08 a průměrná rychlost 17,5 km/hod.

Fotografie - už jsou doplněny....a pozor na komentáře...snažil jsem se pravdivě vylíčit jak to bylo:)